top of page

טיפים לנשים בהריון לקראת חופשת הקיץ


כפי שהובטח בשידור חי - טיפים מועילים לנשים בהריון המתכננות לטוס לחופשת קיץ

ראיון ערוץ 2.jpg

1. לוודא שחברת התעופה מאפשרת טיסה בשבוע ההריון המדובר. מבחינה רפואית טהורה אין מניעה לטוס עד שבוע 36, אך בטיסות בינלאומיות קיימת מגבלה עד לשבועות 32-35 של ההריון, על פי מדיניות חברת התעופה. כדאי גם לוודא שהביטוח שעשיתם לקראת הטיסה מכסה נשים בהריון.

2. החשש העיקרי בטיסות ארוכות הוא מפקקת ורידים (טרומבוזות בשפה עממית) בשוקיים, סיכון המתגבר בישיבה ממושכת וכן בהריון באופן כללי. על כן ההמלצה היא לקום מהמושב לסירוגין (סיבוב כל 30 דקות) על מנת להפעיל את שרירי הרגליים. כמו כן כדאי לשמור על תנועתיות של הרגליים גם תוך כדי ישיבה (תנועות סיבוביות במקום או כיפוף/פשיטה של מפרקי הברך/קרסול). חשוב להקפיד על שתיה מרובה (מים ולא אלכוהול, כמובן) במהלך הטיסה מכיון שהתייבשות מגבירה את צמיגות הדם ומעלה את הסיכון ליצירת קרישים – זאת פרט לעובדה שהתייבשות עשויה לגרום לפעילות רחמית (צירים).

3. בעלייה לגבהים ישנה ירידה בלחצים ולגזים יש נטייה להתפשט בנפחם. לכן כדאי להימנע משתיית משקאות מוגזים או מאכלים המועדים ליצירת גזים

4. מומלץ לוודא מראש שקיימים חיסונים המתאימים ליעד הנופש. מחלות שאינן סימפטיות לכל אדם ובכל תקופה (לדוגמא מלריה, שפעת, צהבת נגיפית) עשויות להיות הרסניות לאישה ההרה.

5. כדאי לוודא טרם היציאה לנופש או מיד עם ההגעה, לאן ניתן לפנות במידת הצורך, ואיך מגיעים לשם.

6. כדאי להצטייד בכרטיס מעקב הריון בשפה המתאימה, בהתאם ליעד הנופש. תרגום לאנגלית זו פשרה מקובלת, אבל לא להיות מופתעים אם תקבלו מבט כעוס מרופא נשים פריזאי כי כרטיס המעקב אינו בשפה הנכונה מבחינתו. חשוב ביותר – שיצויין בכרטיס המעקב בבירור סוג הדם (כולל הפלוס או המינוס).

7. בתיק התרופות הקטן שלוקחים לטיולים – להוסיף: אקמול לכאבים (אם לא רגישים), משחה לפטרת (ולסובלות הכרוניות – גם נרות), לסובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן, ממליץ להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי אנטיביוטיקה מתאימה שתהיה בתיק, לסובלות מורידים בולטים – גרביים אלסטיות (חשוב לשים כבר בטיסה), פרמין לנוטות להקיא או הסובלות מבחילות, טבליות להורדת חומציות לסובלות מצרבת. מזכיר שהרבה יותר קל להצטייד בארץ מאשר לארגן בהתראה קצרה במדינה זרה.

8. קיץ. קרם הגנה משמש ושתיה מרובה. נכון לכולם. קל וחומר לנשים בהריון הנוטות לסבול יותר מהתייבשות (יכול להתבטא אפילו כצירים מוקדמים). כמו כן בשל לחץ דם נמוך יותר בהריון, קל יותר להתעלף. חבל.

9. נשים שההריון שלהן מוגדר כהריון בסיכון גבוה (מבחינת מחלות רקע אימהיות, יתר לחץ דם הריוני, סיפור אישי או משפחתי של נטייה לקרישתיות יתר, סיכון ללידה מוקדמת, תפקוד שלייתי ירוד ושאר מריעין בישין) – ראוי שישקלו נופש קיצי בישראל. במילים אחרות - לא מומלץ לטוס.

10. האיום הגדול ביותר בחופשות קיץ הוא (שלא למרבה הפלא) – תאונות דרכים. חשוב שגם בנופש להקפיד על חגורות בטיחות מתאימות, וכמובן, לנהוג באחריות. נופש נעים, הריון מהנה ולידה קלה. ד"ר גיל פומפ *** פורסם באתר kipa.co.il ובתוכנית הבוקר של רשת/ערוץ 2 - "אסיפת הורים" ***

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפלות חוזרות - טיפול אמפירי

אני כותב כאן את "תפיסת ההפעלה" שלי בניהול הפלות חוזרות. כמו כן מצורפים מאמרים מגורמים שונים לגבי הגישה בניהול הפלות חוזרות. הגישה שלי - טיפול אמפירי הסיכוי להפלה בשליש הראשון הוא כ15%. הרוב המוחלט של

bottom of page