top of page

​לקט שאלות/תשובות #2


Gil clinic profile.jpg

ש: הופיעו בצקות יומיים לאחר הלידה. האם זה רגיל? ת: בצקות יכולות להופיע טרם הלידה, וגם אחריה. מקובל לומר שהגוף חוזר לעצמו במשך תקופת משכב הלידה (כ4-6 שבועות), וזה נכון גם מבחינת הבצקות.

ש: מחזור לא סדיר מזה מספר חודשים. האם זה אומר שאין ביוץ ולכן גם לא צריך לדאוג מהריון לא רצוי? ת: מחזור לא סדיר יכול להיות ביטוי לביוץ לא סדיר. עדיין, קיום יחסים לא מוגנים סביב "ביוץ פתע" יתבטא כ"הריון פתע". במילים אחרות, ביוץ לא סדיר אינו פותר משימוש מושכל באמצעי מניעה.

ש: מה לעשות עם כאבי בטן סביב המחזור? ת: בדיקה גניקולוגית אמורה לשלול דברים בעייתיים כרוניים. אחרי שנשארנו רק עם "כאבי מחזור", ניתן להציע שתי גישות עיקריות. הראשונה - מתן גלולות משולבות (אסטרוגן/פרוגסטרון, המכונות גם גלולות למניעת הריון). השניה - מתן משככי כאבים (בעיקר מממשפחת הארטופן/נקסין) אפילו יום טרם תחילת המחזור החודשי, וכך להקדים תרופה למכה. מה גם שתרופות אלו מפחיתות את הדמם, מה שלכשעצמו ממתן את כאבי המחזור.

ש: המליצו לעשות בירור בשל תינוק שנולד במשקל קטן. למה? ת: בד"כ תינוק בריא שנולד עם משקל נמוך לגיל ההריון יכול להיות תוצאה של גנים, לפי העיקרון של "הורים קטנים - תינוק קטן". לחילופין, ייתכן שהשליה לא תפקדה כראוי ובעצם "הרעיבה" את העובר ולכן הוא לא מימש את פוטנציאל הגדילה שלו. בדיקות לאחר ההריון ינסו לשלול מצבים המשפיעים על תפקוד השליה (כגון קרישתיות יתר) על מנת להיערך נכון לקראת ההריון הבא, וכן ייתכן שתהיה המלצה למעקב הדוק יותר בהריון הבא.

37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפלות חוזרות - טיפול אמפירי

אני כותב כאן את "תפיסת ההפעלה" שלי בניהול הפלות חוזרות. כמו כן מצורפים מאמרים מגורמים שונים לגבי הגישה בניהול הפלות חוזרות. הגישה שלי - טיפול אמפירי הסיכוי להפלה בשליש הראשון הוא כ15%. הרוב המוחלט של

bottom of page