top of page

סימפיזיוליזיס


סימפיזיוליזיס

סימפיסיוליזיס.png

בתרגום פשוט: "התפרקות מפרק האגן הקדמי". שכיח למדי בהריון ויכול לנוע מאי נוחות/כאב קל בתנועות מסויימות (כמו למשל עליית מדרגות) ועד למגבלה משמעותית בתנועה וריתוק לכיסא גלגלים (!). טיפולים אפשריים: משככי כאבים, חגורת אגן מקבעת, התעמלות/פיזיותרפיה, אוסטיאופתיה. לעיתים אין ברירה ופשוט סובלים עד אחרי הלידה. מצורף אתר/דף מידע לנשים - מקווה שיימצא מועיל לסובלות.

לאחרונה פותחה על ידי שיטה חדשה וייחודית בחסימת שדר הכאב בהזרקה מקומית. הודגמה יעילות מרשימה בנשים עם סימפיזיוליזיס קשה לאחר הלידה (במקרה מסויים מתועדת יולדת שתוך זמן קצר קמה מכיסא הגלגלים!!).

בשלב זה - ניתן כטיפול למקרים קשים של סימפיזיוליזיס שלאחר הלידה. לכשיירכש ניסיון נוסף לגבי הטיפול הנ"ל בנשים הרות, נוכל להרחיב את אפשרויות הטיפול ולהציעו גם לנשים הסובלות במהלך ההריון.

--------------------------------------------------------------------

מצרף שאלה שנשאלת שוב ושוב בנושא זה

שאלה:

אני רציתי לשאול אותך ד״ר פומפ שאלה עבור חברה שבהריון בשבוע 30 וסובלת מסימפיזיוליזיס. אמרו לה שעדיף להימנע מלידה אפידורלית במצב שלה. זה נכון, ואם כן, למה?

תשובה:

לא ברור לי הקשר בין סימפיזיוליזיס והמנעות מלידה עם אפידורל. אם כבר, אז להיפך. אפידורל מוקדם דווקא ינטרל את הכאבים הקיימים גם ככה.

-------------------------------------------------------------------

ובנימה אופטימית זו, המשך הריון קל ונעים.

880 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפלות חוזרות - טיפול אמפירי

אני כותב כאן את "תפיסת ההפעלה" שלי בניהול הפלות חוזרות. כמו כן מצורפים מאמרים מגורמים שונים לגבי הגישה בניהול הפלות חוזרות. הגישה שלי - טיפול אמפירי הסיכוי להפלה בשליש הראשון הוא כ15%. הרוב המוחלט של

bottom of page