top of page

שימוש בסלילי 'אשור' בטיפולי פריון


הדבקויות בבטן וטיפולי פריון:

שאלה שהוצגה בפני לגבי גברת שעברה בעבר ניתוח בטן מורכב עם הדבקויות רבות ידועות כעת, ואי יכולת להיכנס להריון מסיבה מכנית (חצוצרות חסומות).

במהלך הבירור נראתה חצוצרה מורחבת, וכידוע, מצב כזה מוריד את סיכויי הצלחת טיפולי הפרייה חוץ גופית בכ 50%. הטיפול המקובל במצב זה הוא ניתוק/כריתת החצוצרה החולה בלפרוסקופיה (ניתוח בטני).

וכאן הדילמה - במידה ולא מטפלים, סיכויי ההצלחה יורדים. באם כן מטפלים, נכנסים לבטן עם הדבקויות (סיכוי גבוה לסיבוך ונמוך להצלחה) וכן יש סיכוי שאין בכלל גישה לאגן ולחצוצרות.

גישה חדשנית לפתרון בעיה מהסוג הזה היא שימוש ב essure - חסימה של החיבור בין החצוצרה לרחם בגישה תוך רחמית, ולא תוך בטנית כמקובל עד כה - תמונה מצורפת. בעבודה שפורסמה לא מזמן (ינואר 2014) בעיתון המדעי המכובד BJOG, התוצאות של הנשים שטופלו בצורה זו היו טובות כמו נשים שטופלו בצורה המקורית. כמניעת הריון essure אינו נמצא בסל הבריאות (אלא רק בקליניקות פרטיות). לגבי שימוש ב essure במצב בייחודי של חצוצרה חולה והדבקויות - יש צורך לבדוק פרטנית את השתתפות הקופה.

essure.png

65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפלות חוזרות - טיפול אמפירי

אני כותב כאן את "תפיסת ההפעלה" שלי בניהול הפלות חוזרות. כמו כן מצורפים מאמרים מגורמים שונים לגבי הגישה בניהול הפלות חוזרות. הגישה שלי - טיפול אמפירי הסיכוי להפלה בשליש הראשון הוא כ15%. הרוב המוחלט של

bottom of page